اصول اساسي سئو براي آموزش سئو

آموزش كسب و كار انلاين

اصول اساسي سئو براي آموزش سئو

۱۲۲ بازديد

مشخصا بالا بودن رتبه وب سايت در نتايج جستجو گوگل، تاثير زيادي در موفقيت و افزايش ترافيك آن مي گذارد. اگر يك تازه كار در زمينه بهينه سازي مي باشيد، بهتر است كه قبل از هرگونه اقدامي، يك سري مفهوم پايه و اصلي سئو را بياموزيد تا بتوانيد عملكرد مناسبي از خود نشان دهيد.
درك هرچه بهتر اين اصول كلي سئو يك روش بسيار مناسب براي شروع موفقيت در اين زمينه است. با اين حال استراتژي هاي سئو، توسط برخي از كسب و كارها مورد استفاده قرار نمي گيرد؛ چراكه آن ها اهميت سئو سايت را به خوبي درك نكرده اند و مطمئن باشيد كه اگر يك سري اصول اوليه بهينه سازي سايت را بدانند، سريعا شروع به استفاده از اين عامل موفقيت خواهند كرد.
البته بايد به اين نكته دقت داشته باشيد كه سئو در برخي موارد مي تواند فريب دهنده باشد. يعني كه ممكن است يك صاحب وب سايت آموزش سئو صفحه مورد نظر خود را به خوبي بهينه كرده اما ترافيك مناسبي از سمت موتورهاي جستجو دريافت نكرده است. در اين مدل موقعيت ها، بيشتر صاحبان وب سايت ها دست از سئو وب سايت خود و استفاده از اصول سئو برداشته و ديگر از استراتژي هاي آن استفاده نمي كنند. بايد بگوييم كه بهينه سازي وب سايت ممكن است چند ماه حتي تا يك سال طول بكشد تا به نتيجه برسد و عملكرد صفحات سايت شما را بهبود بخشد.
ما در اين مقاله به اين سوالات شما در رابطه با يادگيري اوليه سئو پاسخ داده ايم:
چگونه سئو را ياد بگيرم؟چه نكاتي در ابتداي يادگيري و اصول اوليه سئو را بايد ياد بگيريم؟روش هاي بهينه سازي در سئو چيست؟آيا آشنايي و يادگيري سئو در شروع سخت ميباشد؟براي شروع سئو، بايد چه اصولي را رعايت كرد؟بيشتر افرادي كه وب سايت ها را اداره مي كنند درك محدودي از سئو دارند، بنابراين شما فقط براي موفقيت بايد به اصول اوليه دسترسي پيدا كنيد.
در اين مقاله، مراحل اساسي براي موفقيت SEO  را ياد خواهيد گرفت:
چگونه بفهميم مشتريان در جستجوي چه چيزي هستند؟نحوه بهينه سازي صفحات وب خود، براي كلمات كليدي مورد نظرچگونه اطمينان حاصل كنيم وب سايت شما هم براي موتورهاي جستجو و هم براي انسانها قابل دسترسي است.چگونه وب سايت هاي ديگر را براي پيوند دادن به سايت خود بهينه كنيم. بدانيد مشتريان شما واقعاً به دنبال چه چيزي هستندشما نمي توانيد وب سايت خود را بهينه سازي كني بدون اينكه بدانيد مشتري هاي شما به دنبال چه چيزهايي هستند.
اين نكته را چگونه مي فهميد؟ بهترين نقطه شروع، استفاده از عقل سليم است.
فكر كنيد فردي از تهران به شيراز ميخواهد برود و به دنبال محل اقامت در شهر شيراز است. اولين چيزهايي كه جست و جو ميكند چه خواهد بود؟
هتل هاي شيراز
محل هاي اقامت در شيراز
و يا در صورت شناختن هتلي نام آم هتل را تايپ خواهد كرد. همانند: هتل چمران شيراز
شما با دانشتن اين نكته ميتوانيد مقاله اي را با نوع و نيازي كه كاربر جست و جو كرده است توليد كنيد.
 ايجاد صفحات بهينه شده براي جستجوتحقيقات كلمات كليدي، اولين قدم براي جذب ترافيك جستجوي ارگانيك بيشتر است. بايد اطمينان حاصل كنيد كه صفحات شما به خوبي توليد شده اند و شخصي را كه در پشت جستجو قرار دارد و مقاله شما را ميخواند راضي باشد. صفحات سايت شما بر اساس رضايت كاربر، رتبه بندي خواهيد شد.
در هنگام ورود كاربر به سايت شما، بايد سايت شما به گونه اي باشد كه كاربر احساس خشنودي كند و براي وي خسته كننده نباشد. پس شما بايد به كاربر خود يك تجربه ي خوب را ازسايتتان هديه بدهيد. از گزينه هاي اضافي و يا تبليغات بيش از حد بپرهيزيد. اين كارها باعث ميشود كه خوانندگان شما مورد آزار قرار بگيرند.
معروف ترين روشي كه افراد در جستجوي شغل شما جستجو مي كننداين احتمال وجود دارد كه برخي  از مشتريان شما با استفاده از كلمات و عباراتي كه به آن اشاره كرده ايد در جستجوي شغل شما باشند. اينكه اكثريت مردم هستند داستان ديگري است. بنابراين اولين قدم اين است كه متداول ترين روشي را كه مردم در جستجوي كارهايي مي كنند را بفهميد.
براي انجام اين كار مي توانيد از ايده هايي كه قبلاً مشخص كرده ايد استفاده كنيد. با انجام جستجوي Google براي يكي از كلمات يا عبارات موجود در ليست خود شروع كنيد. مهم نيست كه اين عبارت چقدر مسخره يا بادآورده است.
مباحث محبوب و جذاب را در زمينه خود وبسيما پيدا كنيدبازاريابي محتوا هنر ايجاد محتواي مفيد و ارزشمند براي جذب مشتري يا مشتري هدف شما است. بلكه فقط يك وبلاگ را راه اندازي نكنيد و به بهترين ها اميدوار شويد و بدانيد كه چه موضوعاتي محبوب هستند و در زمينه شما جذاب هستند و محتواي مرتبط با موضوعات گفته شده را ايجاد مي كنيد.
در شبكه هاي اجتماعي عضو شويد و ببينيد كه مردم در مورد چه چيزي صحبت مي كنند و كدام موضوعات محبوب ترين هستند. شما حتي مي توانيد بر اساس موضوعات برتر همه زمانها فيلتر و مرتب سازي كنيد.
معيارهاي موجود در پشت كلمات كليدي را كه مي خواهيد بشناسيدبيشتر افراد هنگام انجام تحقيقات كلمات كليدي كاملاً روي دو معيار زير تمركز مي كنند:
حجم جستجو:  (تعداد جستجوهاي ماهانه، به طور متوسط)سختي در كلمات كليدي:  تخميني از اينكه در صفحه اول نتايج جستجو براي آن اصطلاح آسان يا سخت خواهد بود.
اينها مهم هستند زيرا آنها بينش مفيدي در مورد پتانسيل كلمه كليدي و رتبه بندي چقدر دشوار براي آن ارائه مي دهند. اما، به جاي اينكه فقط به حجم جستجو نگاه كنيد، بايد سعي كنيد پتانسيل ترافيك جستجوي واقعي براي هر كلمه كليدي را دريابيد. به اين ترتيب، مي توانيد تلاشهاي خود را براي رتبه بندي براي افرادي كه احتمالاً بيشترين هدف را به مقصد خود ارسال مي كنند متمركز كنيد.
در نهايت شما مي توانيد با مطالعه اين مقاله اصول سئو، تغييرات بسياري مفيدي در ذهن خود و افرادي كه تصوري اشتباه از سئو سايت دارند، ايجاد كنيد. در ادامه به بررسي 8 اصول اوليه و اساسي در اين زمينه پرداخته ايم.
اصل اول: بايد بدانيد كه براي چه كسي توليد محتوا مي كنيدقبل اينكه از بقيه نكات آموزش اصول سئو استفاده كنيد، بايد به خوبي بدانيد كه براي چه افرادي مطلب مي نويسيد. اين يعني كه مشتريان هدف خود را به بهترين شكل بايد شخصي سازي كنيد. اين دسته بندي كردن ها به شما كمك مي كند تا مشكلات اساسي و نياز مخاطبين خود را متوجه شويد و به دنبال همين موضوع مي توانيد مطالب كاملا مرتبط با كاربران توليد كنيد.
شما مي توانيد با بررسي هاي بيشتر، مشتريان هدف خود را شناسايي كنيد. در واقع چيزي كه بايد آن را به دست بياوريد اين است كه كاربران شما چه نكته اي را از محتواي سايت شما مي خواهند كسب كنند و به دنبال چه موضوعي در كسب و كار شما مي باشند.
اصل دوم: فهميدن اينكه كاربران سايت چه چيزي را مي خواهند مطالعه كنندبعد از اينكه شما اصل اول را به خوبي انجام داديد، يعني اينكه فهميديد كه براي چه كساني توليد محتوا مي كنيد، قسمت بعدي كار شما اين است كه متوجه شويد كاربران سايت شما چه مطلبي را مي خواهند مطالعه كنند.
براي انجام اين كار بايد تحقيق كلمات كليدي را انجام دهيد. تحقيق كلمات كليدي يكي از مهمترين سرفصل هاي آموزش توليد محتوا محسوب مي شود. با انجام تحقيق كلمه كليدي يا Keyword Reserach شما در واقع مي توانيد اطلاعات مناسبي درباره سختي كلمه كليدي مورد نظر و چگونگي رنك مناسب گرفتن براي آن عبارت مي باشد.
اين مورد در واقع به شما كمك مي كند تا متوجه شويد كه كاربران هدف شما به دنبال چه موضوعاتي هستند كه مي خواهند كه چه مطالبي را مطالعه كرده و از آن ها اطلاعات به دست بياورند. در گوگل ابزارهاي متفاوت بسيار زيادي وجود دارد كه مي توانيد از آن ها براي عملكرد بهتر در اين زمينه استفاده كنيد. به طور كلي شما بايد كاربرد صحيح كلمات كليدي در استراتژي توليد محتوا را بياموزيد.
اصل سوم: توليد محتواي ارزشمند و قابل دركحال كه اصول سئو گفته شده در بالا را به خوبي آموخته ايد، وقت آن است كه روند توليد محتواي خود را شروع كرده و محتوايي جديد، منحصر به فرد، با ارزش و قابل درك بسازيد. همانطور كه شما در حال انجام توليد محتوا براي سايت خود هستيد، اول از همه بايد كاربر را هدف اصلي خود قرار بدهيد و پس از آن بايد مطالبي توليد كنيد كه براي اين كاربر مورد نظر مناسب و جذاب باشد.
براي انجام اين كار بايد از مهارت هاي تخصصي خود استفاده كنيد. اين روند نه تنها ارتباط بين شما و مخاطبينتان را افزايش مي دهد، بلكه تصويري بسيار عالي به عنوان يك فرد متخصص از شما در ذهن كاربران مي سازد. كاربران شما نيز كه اعتماد لازم به شما و كسب و كارتان پيدا كرده اند، در زمان هاي بعدي كه به مشكلي برخوردند، طبيعتا به وب سايت شما مراجعه خواهند كرد. به ياد داشته باشيد كه در بازاريابي آنلاين اين موقعيت يكي از بهترين وضعيت هايي است كه شما مي توانيد ارتباطات خود را افزايش دهيد.
هنگامي كه قصد توليد محتوا داريد بهتر است كه علاوه بر متن مقاله خود، به قالب نيز توجه كافي را داشته باشيد. بر اساس آمارهاي به دست آمده متوجه شده ايم كه افراد تقريبا بعد از حدود 8 ثانيه تصميم مي گيرند كه در يك صفحه سايت بمانند يا از آن خارج شوند. در نتيجه شما بايد عواملي مثل عنوان، طول پراگراف، مطالب به شكل ليست و … استفاده كنيد تا محتوا و محيط سايت را براي كاربر كاملا جذاب و قابل درك كنيد.
اصل چهارم: ميزان دسترسي به سايتتان را افزايش دهيدبعد از اينكه محتواي سايت خود به بهترين شكل توليد كرديد و اصلي ترين نكات آموزش اصول سئو را در آن پياده سازي كرديد، بايد راهي پيدا كنيد تا اين محتواي مورد نظر به راحتي به دسترس كاربران هدف شما برسد. طبيعتا افراد به طور شانسي نمي توانند به محتواهاي با ارزش دست پيدا كنند؛ در نتيجه شما بايد از روش هاي آموزش سئو استفاده كنيد تا به خوبي مطالب سايتتان را با استراتژي هاي مناسب در اختيار بقيه قرار دهيد.
براي شروع اين كار اول از همه بايد اطمينان ايجاد كنيد كه كلمه كليدي اصلي شما بايد تقريبا 5 تا 10 مرتبه در متن محتوايتان به كار برده شود. اين به تعداد بسته به طول محتوا تغيير خواهد كرد. دقت داشته باشيد كه اين تعداد تكرار شامل حضور كلمه كليدي اصلي در تگ هاي H1 و H2 نيز مي باشد. نكته مهمي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه شما هم براي موتور جستجو و هم براي كاربران بايد توليد محتوا كنيد و اين قرار دادن كلمات و عبارات كليدي در متن نبايد به صورتي باشد كه از هدف اصلي مطلب دور شويد. بنابراين تمركز شما بايد بر روي اين موضوع باشد كه هرچه طبيعي تر كلمات كليدي مدنظر خود را در متن بگنجانيد.
حالا وقتشه! اينو بخون: 7 نكته سئو سايت براي بهينه سازي تصاويرپيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد.
اصل پنجم: ايجاد يك تجربه كاربري فوق العادهطبيعتا وقتي افراد در وب سايت شما قرار مي گيرند شما تمايل دارد كه يك تجربه كاربري بسيار خوشايند براي آنها رقم بزنيد اين مورد شامل موارد مختلفي مثل سرعت بارگذاري تصاوير مي باشد با توجه به آمارهاي به دست آمده هنگامي كه يك وب سايت براي بارگذاري صفحه خود زمان زيادي محمد جانبلاغي را مصرف مي كند كاربران سريعاً خسته و اذيت شده تمايل پيدا مي‌كنند كه از صفحه سايت موردنظر خارج شوند بر اساس يك مطالعه انجام شده در اين زمينه متوجه شديم كه تنها با افزايش يك ثانيه در زمان بارگذاري صفحه سال ميزان بازديد كاربران حدود ۷ درصد كاهش پيدا مي كند شما مي توانيد ميزان بارگذاري سرعت سايت خود را با استفاده از موارد زير بهبود بخشيد:
استفاده از افزونه هاي ضروريفعال سازي كش مرورگربهينه سازي تصاوير حجيمآشنايي با اصول سئو,آموزش اصول سئو,آموزش سئو
در حالي كه استفاده از تصاوير با اندازه مناسب بسيار مهم است و براي سئو سايت اهميت ويژه اي دارد، خود تصاوير نيز مي توانند به بهبود تجربه كاربري كمك زيادي بكنند. تصاويري كه منحصر به فرد مي باشند، به ويژه عكس هايي كه مستقيماً از كسب و كار شما به دست آمده است، براي به كار بردن در صفحه سايت بسيار عالي هستند. به طور طبيعي انسان چيزهاي بصري را بيشتر مورد پسند قرار مي‌دهد تا مقاله هاي متني. در نتيجه شما مي توانيد از همين مورد براي افزايش جذابيت مقاله هاي وب سايت خود استفاده كنيد.
اصل ششم: بهبود وضعيت navigate در صفحه سايتهنگامي كه كاربر به سايت شما وارد مي‌شود، اگر يادگيري اصول سئو را به خوبي آموخته باشيد، شما مي‌ خواهيد به او كمك كنيد تا به خوبي در صفحه سايت حركت كرده و مطالب را به بهترين شكل مطالعه كند. كاربران بايد به خوبي درك كنند كه دقيقا در چه موقعيتي از وب سايت شما و مقاله هايتان حضور دارند. به عنوان مثال اگر آن ها بخواهند بيشتر در مورد اصل كسب و كار شما اطلاع به دست بياورند، بايد شما لينكي به صفحه اصلي وب سايت خود در مطلب مورد نظر داشته باشيد.
‏URL هاي وب سايت شما بايد به شكل مشخصي ساختار يافته باشند و به خوبي نشان بدهند كه در مورد چه موضوعي، قصد ارائه مطلبي را دارند.
اصل هفتم: تشويق كاربران براي افزايش ارتباطاكنون كه شما توانسته ايد از آموزش اصول سئو استفاده كرده و مخاطبين خوبي براي وب سايت خود بدست بياوريد، قطعاً مي خواهيد كه همه تلاش خود را انجام دهيد تا آن ها را براي مدت زماني بسيار طولاني حفظ كنيد. هرچه فرد با وب سايت شما و محتواي آن بيشتر تطابق پيدا كند، شما راحتتر مي توانيد به او كمك كنيد تا ارتباطش با شما و كسب و كارتان را افزايش دهد. بدين ترتيب آن ها هميشه نام برند شما را به ياد داشته و به عنوان يك مرجع قابل اعتماد از آن ياد مي‌ كنند. مطمئن باشيد اگر شما قصد فروش محصولي را داشته باشيد، افراد برند شما را به عنوان اولين گزينه براي كسب اطلاعات بيشتر درباره محصول مورد نظر را انتخاب مي كنند.
اصل هشتم: تحليل عملكرد خود در زمينه جذب كاربرمشخصا اگر شما مي خواهيد روند سئو سايت را به خوبي انجام دهيد، بايد برخي از معيارها را مورد تجزيه و تحليل قرار دهيد. هنگامي كه شما در اين زمينه تازه شروع به كار كرده ايد، چند بخش اصلي وجود دارد كه بايد تمركز خود را بر روي آن ها بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.