اثبات قانون جذب در قرآن

آموزش كسب و كار انلاين

اثبات قانون جذب در قرآن

۹۹ بازديد

قانون جذب در قرآن (قانون جذب در دين اسلام)

قانون جذب در قرآن و قانون جذب از نگاه دين اسلام بحث بسيار مهمي است كه مخالفين زيادي دارد و علت مخالفت خود را مغايرت باورهاي قانون جذب با مباني دين اسلام اعلام مي كنند. عده اي قانون جذب را ضد دين اسلام معرفي مي كنند. به نظر شما ما مسلمانان نمي توانيم از قانون جذب و خوبي هاي قانون جذب استفاده ببريم؟ در اين مقاله قصد داريم آشتي بين تكنيك هاي قانون جذب و باورهاي ديني خود را ارائه كنيم. ما در بسياري آيات قران مواردي را مي بينيم كه نشان مي دهد، خداوند آنقدر مهربان و رحيم و رحمان است كه خواستن و تلاش ما براي رسيدن به اهدافمان را بي نتيجه نمي گذارد.

اثبات قانون جذب در قرآن (قانون جذب در دين اسلام)

زمان لازم براي مطالعه اين مقاله ارزشمند 12دقيقه است.

چرا سايت راز موفقيت در موضوع قانون جذب از نگاه قرآن و اسلام مقاله منتشر مي كند؟
مدت‌ها پيش، زماني كه دوره هاي قانون جذب را برگزار مي كردم، متوجه سيلي از پرسش هاي مفهومي دانشجويان دوره قانون جذب خود شدم. آن ها نگران بودند و مي پرسيدند كه نظر و ديدگاه اسلام نسبت به قانون جذب چيست؟

مي خواستند بدانند كه:

آيا قانون جذب با باورهاي ديني ما مسلمانان منافاتي ندارد؟
قانون جذب، جزو عرفان هاي نوظهور جديد زد دين است يا نه؟
نظر علما در مورد قانون جذب چيست؟
قانون جذب از ديدگاه مولانا چطور است؟
اينگونه سوالات ما را بر آن داشت تا در اين موارد تحقيقاتي انجام داده و گزارشي ارايه كنيم.

آيا مي خواهيم قانون جذب را به كسي كه قبولش ندارد، بپذيرانيم؟
اين كار شايد سخت ترين كاري باشد كه قصد انجامش را داريد و اصلاً توصيه نمي‌شود. نه اينكه قانون جذب قابل اثبات نيست، اينكه فردي چيزي را نپذيرفته و شما بخواهيد اصرار كنيد و يا دلايلي بياوريد و زمان بگذاريد تا نظر و باور شما را با توجه به توضيحات و ادله شما بپذيرد، اين كار اشتباه بزرگي است. اولا ما بايد به تفاوت نظرات و عقايد احترام بگذاريم، دوما اين روش اثرگذاري روي باورها و اعتقادات ديگران جواب نمي‌دهد. شما هرگز نمي‌توانيد اعتقادات ديگري را تغيير دهيد مگر اينكه خود فرد بخواهد و بپذيرد و خودش تصميم به تغيير بگيرد. توضيح قانون جذبي اين هست كه فرد بايد در مدار باورهاي جديد قرار بگيرد. من اينجا هرگز به دنبال اثبات قانون جذب نيستم، زيرا كسي كه به اين موضوعات علاقه نداشته باشد و در اين مدار نباشد، هر چقدر برايش توضيح بدهيم هيچ فايده‌اي ندارد.

 

هر فردي تنها پيام‌ها و حرف‌هايي را مي‌شنود كه در مدار آن قرار داد.

اگر به فردي كه در مدار فقر باشد، هر چقدر هم ايده‌هاي ثروت آفرين بكر و مؤثر بدهيد، هرگز نمي‌تواند آن ايده‌ها را باور كند و براي انجام آن حركتي انجام نخواهد داد. دقت كنيد دوستان! اصلاً اين فرد در شرايطي قرار نمي گيرد كه بخواهد چنين ايده هايي را دريافت كند. حتي اگر در چنين شرايطي هم قرار بگيرد، آن را نمي بيند و قدرت دركش را ندارد. دوستان دقت كنيد:

شايد اين افراد 1000 دليل و مثال واقعي هم داشته باشند كه قانون جذب براي آن ها جواب نداده است. اين كاملا هم درست است. اما ما هم هزاران دليل و مثال داريم كه براي ما جواب ميدهد. هر كسي به هر چيزي باور داشته باشد، همان واقعيت اوست. اما بايد متوجه باشيد كه اين با واقعيت بيرون از او مي تواند كاملا تفاوت داشته باشد. به همين دليل هميشه گفته ام، هيچ اصراري نيست كه همه مردم كره زمين اين قانون را قبول كنند، براي من همين كافي است كه ايرانيان عزيزي كه خودشان مي خواهند در همه زمينه هاي زندگيشان رشد كنند و خودشان خالق زندگيشان باشند، اين قانون را ياد گرفته و به خوبي اجرا كنند. جالب است بدانيد، كتاب راز تاكنون با تيراژ 45ميليون نسخه سالهاست ركورددار پرفروش ترين كتاب در حوزه موفقيت فردي در جهان است و به 52 زبان ترجمه شده است. اين عدد نشان دهنده قدرت قانون جذب و همچنين دليلي محكم بر فراگير شدن آن است. عموما اينگونه پديده ها دهان به دهان به اين محبوبيت مي رسند. چه كساني به كارگيري قانون جذب را به ديگران توصيه مي كنند؟ بله درست حدس زديد، افرادي كه قانون جذب را در زندگي خود به كار برده و نتيجه گرفته باشند آن را به ديگران نيز توصيه مي كنند. پس اگر يك نفر دوست شما و يا فلان دكتر (مثلا دكتر هلاكويي) آن را قبول نمي كند، دليل بر عدم كاركرد آن نيست. اين يعني اين كه فقط يك نفر هست كه هنوز آن را بكار نگرفته تا اثرات آن را در زندگي و حال خود شاهد باشد و نه بيش.

دانلود كنيد: دانلود رايگان فيلم راز و فايل صوتي مستند راز

قانون جذب از ديدگاه علوم ديني
بر اساس مطالعات بنده، از ديدگاه اسلام؛ قانون جذب مشكلي ندارد مگر اينكه افكار موهومي و غير توحيدي در ذهن افراد پيدا شود. قانون جذب هرگز قدرت ذهن را جايگزين اراده خداوند رحمان نكرده و اصولا خواست و اراده الهي هميشه حاكم بر همه قوانين هستي است. علم حتي اگر توضيح درستي از قانون جذب داشته باشد ، بسياري از مردم عامه قادر به درك و پذيرش آن نخواهند بود. علم هميشه وجود داشته و در هر برهه زماني هميشه علم از اذهان عموم مردم جلوتر بوده زيرا از ذهن افراد بسيار معدودي علوم جديد كشف مي شد و براي پيشرفت در زندگي عموم استفاده مي گرديد. دوستانم من نيز چون بسياري افراد ديگر با قانون جذب بيشتر و بهتر اسلام را درك كردم و به خداي خودم نزديك تر شدم. اين تصميم و خواست شماست كه قانون جذب را چگونه در كنار باورهاي ديني و مذهبي خود بكار بگيريد كه در باورها و اعتقادات ديني شما خدشه اي وارد نشود. هميشه هم يادتان باشد شما هر پيامي را مختاريد تحليل كنيد و بپذيريد و يا آنطور كه مي شود هم سويي كرد، تا بهترين ها را در كنار هم داشت و از قانون جذب هم سود كافي را برد.

 

شكرگزاري در قانون جذب و شكرگزاري در اسلام
يكي از اركان اصلي قانون جذب شكرگزاري است. بسياري از مخالفين مذهبي قانون جذب ايراد مي گيرند كه شكرگزاري قانون جذب معلوم نيست كه از كيست و يا از كائنات است. شكرگزاري فقط از خداي رحمان معنا دارد و در قانون جذب هم شكرگزاري بابت داشته ها فقط از درگاه خداوند صورت مي گيرد و تازه در قانون جذب شما مي آموزيد بابت چيزهايي كه الان نداريد ولي دوست داريد داشته باشيد هم ببينيد و حس كنيد كه خداي رحمان آن را ارزاني داشته، بعد شكرگزار آن باشيد.

پيشنهاد ويژه ما براي شما: سمينار شگفت انگيز با شور و اشتياق زندگي كن آنتوني رابينز

آيا در قرآن به قانون جذب اشاره شده است؟
در كتب قبل از قرآن كريم، مانند انجيل، تورات و… اشارات زيادي شده كه اينجا كاري با اين موارد نداريم. در قرآن نيز در كنار اشاراتي كه به داستان پيامبران و اقوام مختلف دارد، درس هايي ناب را آشكارا و پنهان از كاربرد قانون جذب در اختيار ما قرار داده است و در بسياري از بخش ها مكرراً بيان شده كه اهل عقل و تفكر آن را در خواهند يافت. دوستان واقعيت آن است كه هرگز در قرآن و يا هيچ كتاب معتبر ديني ديگري، اشاره مستقيم به قانون جذب نشده، اما مگر در بسياري از موارد ديگر، ما برداشت خود را مهم قلمداد نمي كنيم. پس تمام مواردي كه در اين پست بيان مي شود، برداشت شخصي نويسنده از ترجمه فارسي تفسير منابع موجود است.

ما مجبوريم براي بررسي موضوع به بخش ها و آياتي از قران اشاره كنيم. بنده كارشناس علوم ديني و مترجم عربي نيستم و در اين مقاله فقط برداشت خود را از منابع موجود در سطح اينترنت بيان مي كنم. در مواردي كه لازم بوده به مراجع و نظرات مراكز معتبر از طريق سايت آن ها، ارجاعاتي داشتم كه در اين بخش ارائه مي شود.

دوستانم، باور قلبي من اين است كه مسلمان بايد زرنگ باشد. اگر علم و دانشي بود كه به سود و نفع مسلمان باشد، بايد آن را در چهارچوب عقل و قانون و منطق و باورهاي ديني، آگاهانه ارزيابي و استفاده كند، حتي اگر قرار باشد تا چين پياده رود. در موارد كوچكي هم كه منافاتي ديده مي شود، بيشتر تحقيق كند و از منابع اصلي پرس و جو كند و در نهايت بپذيرد و يا آن بخش را نپذيرد و بگذرد و نه آنكه كل موضوع قانون جذب را منكر شود. اگرچه بنده هم قبول دارم كه برخي افراد در كتاب‎ها و سخنراني‎هايشان از قانون جذب به‎گونه‎اي صحبت مي‎كنند كه گويي اصلاً اين عالم خدايي ندارد و در توضيحات خود، انسان را محور هستي توصيف مي كنند. اما توجه داشته باشيد كه اين گونه ترجمان مبالغه‎‎آميز و انحراف‎گونه، هرگز نبايد ما را به خطا بياندازند و باعث شوند كه اصل قانون جذب را نفي يا انكار كنيم. اين قانون بسيار بديهي و ملموس است. همه مردم جهان درحال سود بردن از آن هستند و اين در حالي است كه انكار آن مثل اين است كه ما بخواهيم قانون جاذبه‎ي زمين را انكار كنيم!

يكي از مصاديق قانون جذب در قران
با سوره حمد شروع مي كنيم كه آغاز هر كاري با آن زيباست: در اين سوره، انسان با خداي رحمان گفتگو مي كند.

بسم اﷲ اﻟرﺣﻣن اﻟرﺣﯾم

ابتدا با نام پروردگار شروع مي كنيم كه آرامش بخش دل‌هاست. اين آرامش قانون جذبي است. حس رضايت و اميد و باور به وجود خدا، يگانگي و رحمت بيكران او در بخشندگي. ما قبول داريم كه شخص بايد كار را با نام خدا آغاز كند و به اين موضوع كاملاً ايمان داشته باشد كه خداوند هيچ چيزي را براي خودش نيافريده است، بلكه همه چيز براي انسان است و خداوند منتظر شخصي است كه درخواست كند تا از آفريده‌هاي خود به او ببخشد و خداوند بسيار بخشنده و مهربان است. پس بايد كاري كنيم كه آن شخصي كه خداوند به دنبال اوست ما باشيم.

الحمدالله رب العالمين

« او را شكر مي گوييم و سپاسگزار مي شويم. » در اين مرحله بايد از خداوند به خاطر آنچه كه به ما بخشيده تشكر كنيم. هم بابت چيزهاي كه به ما داده و هم چيزهاي كه از ما گرفته، چون خداوند هر چه كه مي بخشد از رحمتش است و هر چه كه مي گيرد از حكمتش و ما بايد به خاطر هر دو از خداوند بزرگ و مهربان هميشه شاكر باشيم. پس در هر شرايطي و در هر موقعيتي، احساس خود را با تمركز به نكات مثبت زندگي خود، خوب كنيد و نگذاريد حال بد، در شما گسترش پيدا كند. بر اساس قانون جذب زماني كه غمگين مي شويد احساس بدي در درون شما ايجاد مي‌شود و اين احساس بد باعث مي‌شود كه اتفاقات بد بيشتري را تجربه كنيد.

الرحمن الرحيم

« از او به نيكي ياد مي كنيم كه بخشنده و مهربان است. » گفتيم خداوند همه چيز را براي انسان متعالي مي آفريند. ما با قانون جذب بر اساس آموزه هاي قرآن، تلاش مي‌كنيم كاري كنيم كه آن شخص مومن متعالي كه خداوند مورد نظرش هست باشيم. ﺧداوﻧد را به‌عنوان ﺳﺧﺎوﺗﻣﻧد مطلق ﺑﺷﻧﺎﺳﯾم و هرگز او را ﺧﺳﯾس ﻧﭘﻧدارﯾم. ﻧﺎم رﺣﻣﺎن ﺑراي اﻣور دﻧﯾوي و اﻟرﺣﯾم ﺑراي اﻣور اﺧروي اﺳت، پس آن چيزي ﮐه ﻣﺎ در ذهن دارﯾم و ﻣﯽ خواهيم ﺟذب كنيم، ﻣﯽ ﺗواﻧد از ھر دو ﻣورد دﻧﯾوي و اﺧروي ﺑﺎﺷد.

مالك يوم الدين

« به خود يادآور مي شويم كه باور داريم همه چيز از آن اوست شكي در آن نيست. » مرگي هست و رستاخيزي و آخرتي هست! ما مي دانيم هر عملي نتيجه اي معادل به دنبال دارد. اين اقدام و عمل همان اعمال ذهني و بعد فيزيكي در قانون جذب است كه گفتيم اگر مثبت باشد، انعكاسي مثبت و چنانكه منفي باشد انعكاس منفي آن را در زندگي خود خواهيم ديد. اين را ديگر به راحتي هم قانون جذب و هم روانشناسي پذيرفته كه هر فكر و اقدام تو نتيجه اي در درون و بيرون دارد. اما در قران آمده كه، علاوه بر اين دنيا نتايج و انعكاسات افكار و اعمال خود را در آن دنيا نيز خواهيم ديد كه درواقع آن هم انعكاسي از عملكرد ذهني و فيزيكي اين دنياي من و شما است.

حتما بخوانيد: قانون ارتعاش در قانون جذب چيست؟|چگونه ارتعاش (فركانس) قدرتمندي بفرستيم؟

اياك نعبد و اياك نستعين

« خلوص و ارادت خود را هميشه به خداي رحمان ابراز مي نماييم. » دوستان در قانون جذب ما درخواست خود را با در ارتعاش صحيح قرار گرفتن، به خداي رحمان اعلام مي كنيم. ارتعاش و فركانس انرژي ذهني نامي است كه علم روانشناسي امروز به آنچه قبلاً آن را ارتباط قلبي مي دانستيم، نهاده است. اگر كسي با انرژي كاركرد مغز، فركانس فكري و ارتعاش مشكل درك دارد، اولا مي تواند تصور كند همان ارتباط قلبي عميق با خداي رحمان است. در اينجا يادمان مي ماند كه ما هميشه يك معبود بيشتر نداريم و براي هر درخواستي فقط از خداي واحد استعانت مي خواهيم. اگر كسي در قانون جذب پيامي غير از اين داد، ما بچه مسلمانان نميتوانيم اين پيام را بپذيريم. دوستان دقت كنيد حتي واژه "كائنات" به مفهوم هر چيزي غير از خدا و انسان است. كائنات هرگز خدا نيست. كائنات هرگز افريننده و خالق نيست. كائنات واسط بين عبد و معبودش است و ديگر هيچ. كائنات قوانين الهي است و هرچيزي كه ما را به ريسمان الهي وصل مي‌كند. دقت كنيد كه ما در قانون جذب، هرگز قدرت خدا را نفي نمي‎كنيم و باور داريم كه همه‌چيز دست خداست و اگر او نخواهد، برگي از درخت به زمين نمي‎افتد. اما درعين‌حال مي‌دانيم كه خداوند قوانين را در جهان هستي قرار داده كه شناسايي آن قوانين و احترام و هم‎سويي با آن ها، ما را از موهبت‎‎هاي الهي بهره‎مند مي‎سازد.

اهدنا الصراط المستقيم

« اصل درخواست خود را مطرح مي كنيم »

صراط الذين انعمت عليهم…

« جزئيات درخواست را نيز مطرح مي كنيم. » در بسياري از مطالب مربوط به جذب ثروت در خصوص تغيير باور، برنامه ريزي، نحوه صحبت، رفتار صحيح و… بسياري از اين گونه موارد را خوانده و شنيده ايد. خداوند به ذهن من و شما قدرت و قابليت جذب داده است؛ به‎طوري كه وقتي به موضوعي فكر مي‎كنيم، نوعي انرژي با فركانس مشخص ساطع مي‎كنيم. اين انرژي توانايي انجام كار دارد و مي‎تواند خواسته‎ي ما را به سمت‎وسوي ما بكشد و جذب كند. ما در واقع سعي مي‌كنيم از قدرت و توانايي كه خداوند به ما داده است، به بهترين شكل ممكن استفاده كنيم و درعين‌حال اين را نيز باور داريم كه هم قدرت فكر و هم قابليت جذب را خداوند به ما بخشيده است. كوچك‌ترين ترديدي ﺑه ﺧدا و لطف و كرم او نداﺷﺗه ﺑﺎﺷﯾم ﯾﺎ ﭼﺷم اﻣﯾدﻣﺎن ﺑه ﻏﯾر از ﺧدا نباﺷد و خواسته هاي خود را فقط از خداي بخشنده و مهربان بخواهيم و نه بنده او كه اگر ديگري را خداي خود بدانيم مسلماً به خواسته خود نخواهيم رسيد.

نمونه ديگر در آيه 7 از سوره ابراهيم است:

وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ

« و هنگامي را كه پروردگارتان اعلام داشت: «اگر شكرگزاري كنيد، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود؛ و اگر ناسپاسي كنيد، مجازاتم شديد است! » » مي دانيد كه شگر گزاري در قانون جذب يك اصل است و هرگز بدون شكر گزاري و احساس رضايت از هرچه هستي و هرچه داريد، قادر به كسب اهداف و جذب روياهايتان نيستيد. اينجا خداي رحمان واضح و روشن ميگويد كه شكرگزاري كنيد تا به شما داده شود. بيشتر شكرگزاري كنيد تا بيشتر به شما داده شود. دوستان آيا اين همه كتاب كه فقط در مورد شكرگزاري نوشته شده، پيام خداي رحمان را به ما نمي رساند؟ دوستان شما در قانون جذب بيشتر از هر روش و تكنيك ديگري شكرگزاري مي كنيد و شاكر خواهيد بود. قانون جذب انقدر شكرگزاري را تاكيد و سفارش ميكند كه امكان ندارد در دوره قانون جذب شركت كنيد ولي به آدمي تبديل نشويد كه هميشه و در همه حال شكر گزاري مي كند و چه بسيار افرادي كه نا دانسته . ناخواسته، با ناشكري و ناسپاسي داشته ها، بسياري داشته ها، فرصت ها و شرايط پيش رو را از دست ميدهند. حال انتخاب با خود شماست. در زندگي خودتان و ديگران تاثير عمل به اين آيه و قانون جذب را بررسي كنيد و تصميم جديدي بگيريد.

نمونه اي از توصيه‎هاي ائمه عليهم السلام، در به‌كارگيري قانون جذب
امام صادق عليه السلام فرمودند:« إذا دَعَوتَ فَظُنَّ أنَّ حاجَتَكَ بالباب»

«وقتي چيزي مي‎خواهي و خواسته‎اي داري، پس اين‌گونه بپندار و تصور كن كه خواسته‎ي تو دمِ در است (اجابت شده است).»

در اكثر كتاب‎هايي كه در زمينه‎ي اجابت دعا وجود دارد آمده است كه بعد از اين‌كه دعاكننده خواسته‎اش را از خداوند درخواست كرد، بايد اين‎طور تصور و تجسم كند كه دعايش اجابت شده و حاجتش برآورده شده است و يكي از شرايط لازم براي اجابت دعا را تصور تحقق خواسته و حاجت ذكر كرده‎اند. اين فرمايش امام صادق عليه‎السلام را از دو ديدگاه مي‌توان بررسي كرد؛ يكي اين‌كه بگوييم اين تصور اجابت دعا، به ‎نوعي اثبات و اعلام حسن‎ظن و اميدواري ما به خداوند است كه همين حسن‎ظن، ما را شايسته‎ي دريافت رحمت الهي مي‎كند. نگاه ديگر اين است كه بگوييم اين تصور و تجسم خواسته‎ها و اهداف، به‌تنهايي موضوعيت دارد و همان‎طور كه در قانون جذب مطرح است، منجر به جذب هدفمان مي‎شود. زماني كه ما هدف خود را تحقق يافته تصور مي‎كنيم، اين ذهنيت مثبت و تصور خلاق، نوعي انرژي به عالم ساطع مي‎كند كه خواسته‎ي ما را به‎سوي ما مي‎كشد. جالب است بدانيد كه هر دوي اين نگرش‌ها درست است.

 

دعا و ارتباط دعا با قانون جذب
دعا يعني با احساس خوب و خلوص نيت از خداي رحمان درخواست كن و ببين و باور كن كه در آينده و در زمان مناسب به تو داده خواهد شد. اين همان باور قانون جذب هم هست كه درخواست مي كنيم و بابت آن شكرگزاري مي كنيم. دوستان، شما با قانون جذب بيشتر حضور خدا را حس مي كنيد، چون تمام طول شبانه روز در حال شكر و ثناي او هستيد و با حس خوب باور داريد كه شما بنده خوب او هستيد و خداي رحمان نظر لطفي بر شرايط زندگي شما دارد. كجاي اين احساس ايراد دارد؟ كسي كه دعا مي‎كند، همان‎طور كه وظيفه دارد در راستاي دعا و درخواستش تلاش جسمي هم داشته باشد و اين تلاش‎ها، در تحقق خواسته‎ي او مؤثر است، در عين حال بايد با ذهنيت مثبت و اميدواري، به خود تلقين كند و تجسم نمايد كه به خواسته‎اش دست يافته است. همان‎طور كه تلاش جسمي براي رسيدن به اهداف مؤثر است، تلاش ذهني نيز بسيار تأثيرگذار است.

ايجاد احساس خوب و شادي در قانون جذب و قران
ما در جهاني زندگي مي كنيم كه خداوند آن را با قوانيني ثابت آفريده است؛ قانون جذب يكي از قوانين جهان هستي است كه مي گويد: «اگر احساس خوبي داشته باشيد، اتفاقات خوبي را تجربه مي كنيد؛ اگر احساس بدي داشته باشيد، اتفاقات بدي را تجربه مي كنيد». به ميزاني كه شما احساس خوبي و آرامش داشته باشيد، شرايط و اتفاقاتي را تجربه خواهيد كرد كه به شما احساس خوب و آرامش بيشتري را مي‌دهد. اما مي‌بينيم كه افرادي بر اين عقيده‌اند كه: شادي و خوشحالي با دين در تضاد است. انسان بايد هميشه غمگين باشد. قانون جذب مي‌گويد اگر غمگين و ناراحت باشيد،ناراحتي بيشتري را تجربه مي‌كنيد و از طرف ديگر افراد زيادي هم مي‌گويند كه بايد انسان غمگين باشد. در اينجا ما به يك تضاد برخورد مي‌كنيم و قصد داريم در قرآن كه كتاب مرجع است،اين موضوع را بررسي كنيم.

حتما گوش كنيد: چگونه حال خوبي داشته باشم؟

قانون جذب مي‌گويد: هر فكر و احساس شما داراي يك فركانس است،اين فركانس به جهان هستي ارسال مي‌شود و جهان فركانس شما را دريافت مي‌كند و آن را مجدد به صورت‌هاي مختلف ( اتفاق، شرايط، افراد، ماده و … ) به زندگي شما بر مي‌گرداند. به‌طور مثال اگر شما اميدوار باشيد، احساس خوب داشته باشيد در حال ارسال فركانس مثبت به جهان هستي هستيد و در همه حال و در هر شرايطي فقط و فقط اتفاقات خوب را تجربه خواهيد كرد.كلمه حُزن در قرآن به معناي اندوهگين و غمگين است. اين كلمه 42 بار و در 25 سوره در قرآن آمده است، كه از اين 42 مرتبه 35 بار با حرف «لا» يعني به صورت نفي آمده است.

أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿يونس 62﴾

آگاه باشيد كه بر دوستان خدا نه بيمى است و نه آنان اندوهگين مى ‏شوند.

اين آيه به اين موضوع اشاره مي‌كند كه افرادي كه با خداوند رابطه بسيار خوب و قوي ايجاد كرده‌اند، نه ترسي دارند و نه غمي و هيچ‌گاه اندوهگين نمي‌شوند.

قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿بقره 38﴾

فرموديم جملگى از آن فرود آييد پس اگر از جانب من شما را هدايتى رسد آنان كه هدايتم را پيروى كنند بر ايشان بيمى نيست و غمگين نخواهند شد.

اين آيه در مورد حضرت آدم و حوا صحبت مي‌كند و قانون جذب در قرآن به اين صورت توضيح داده شده ‌است كه: كساني كه هدايت خداوند را مي‌پذيرند، اندوهگين نمي‌شوند، احساس آرامش دارند، در اين آيه هم به مفهوم فركانس اشاره شده است: كساني كه در مسير هدايت قرار بگيرند، در فركانس هدايت باشند هيچ‌گاه غم و اندوه و ترس را تجربه نمي‌كنند. فركانس خداوند با فركانس غم و اندوه متفاوت است و نمي توان هم‌زمان در دو مسير قرار گرفت.

وَلَا يَحْزُنْكَ الَّذِينَ يُسَارِعُونَ فِي الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئًا يُرِيدُ اللَّهُ أَلَّا يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الْآخِرَهِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿آل عمران 176﴾

و مبادا آنان كه در كفر مي شتابند، تو را اندوهگين كنند، آنان هرگز به خدا هيچ زياني نمي رسانند، خدا مي خواهد [به سزاي كفرشان] هيچ بهره اي در آخرت براي آنان قرار ندهد، و براي آنان عذابي بزرگ است.

مي‌بينيم كه قانون جذب در قرآن در اين آيه اين‌طور مطرح‌شده است كه :خداوند نمي‌خواهد پيامبر دچار احساس بد شود و به‌طور صريح به پيامبر گفته مي‌شود كه: تو نبايد ناراحت شوي، تو نبايد اندوهگين شوي، چرا كه اگر احساس بدي پيدا كني اتفاقات بدي برايت رخ مي‌دهد.

وَأَوْحَيْنَا إِلَى أُمِّ مُوسَى أَنْ أَرْضِعِيهِ فَإِذَا خِفْتِ عَلَيْهِ فَأَلْقِيهِ فِي الْيَمِّ وَلَا تَخَافِي وَلَا تَحْزَنِي إِنَّا رَادُّوهُ إِلَيْكِ وَجَاعِلُوهُ مِنَ الْمُرْسَلِينَ ﴿قصص 7﴾

و به مادر موسي الهام كرديم كه او را شير بده، پس هنگامي كه [از سوي فرعونيان] بر او بترسي به دريايش انداز، و مترس و غمگين مباش كه ما حتماً او را به تو باز مي گردانيم، و او را از پيامبران قرار مي دهيم.

اعتقاد به قانون جذب و درخواست كردن از خداوند هيچ گونه منافاتي با هم ندارند و در سلسله عوامل طولي، جذب ( منظور ما از جذب اين است كه شما بر روي چيزي تمركز داريد و بعد به آن خواسته يا هدف دست مي يابيد و شايد از راهي كه هيچ گاه تصورش را هم نمي كرديد) يكي از تقديرات الهي است كه در اختيار بشر قرار داده شده است. كسي كه از دكترش تشكر و قدرداني مي‌كند كه عمري دوباره به او داده هرگز به اين معني نيست كه پزشك را خداي خود مي پندارد و يا وحدانيت خدا را فراموش كرده است. دوستانم هدف اين مقاله اين بود كه ذهن شما را به چالش بكشد و نگرش و نظر اسلام و قران را در مورد قانون جذب با هم مرور كنيم. موارد بسيار زياد وجود دارد كه وقتي ديدم اساتيد ديگر به آن ها اشاره كرده اند، لازم به تكرار ندانستم. در انتها از شما دوستان درخواست مي كنم اگر موارد ديگري را شما كشف كرده ايد در زير اين پست، بخش نظرات با ما به اشتراك بگذاريد تا به اين مقاله اضافه گردد.

خداوند هميشه پشت و پناه همه ي ما باشد.

 

دوستان توجه كنيد در راستاي احترام به نظرات كاربران سايت راز موفقيت ما نظرات جالب و كمك كننده شما عزيزان را در انتهاي مقالات درج مي كنيم:

نظر آقاي ابوالفضل شجاع:

نماز و جذب:
دوستان همه ميدونيم كه نماز ستون دين ماست ولي نميدونيم چگونه باعث موفقيت و خوبي ها ميشود.
جذب شناسان ميگويند اگر تنها چند ثانيه بر روي چيزي كه واقعا ميخواهيم تمركز كامل كنيم انرا بدون شك به دست خواهيم اورد به شرطي كه با ايمان و حس مثبت باشد اما مشكلي هست اين است كه ذهن انسان ها پر از اختشاش است و براي اينكه بتوانيم كامل بر روي چيزي تمركز كنيم بايد انرا تمرين كنيم.مدتي پيش اين را متوجه شدم كه نماز هم جذب است(جذب خوبي ها) همه ميدونيم كه نماز بايد با نهايت تمركز حواس باشد،طبق احاديث در هنگام نماز از هميشه به خدا نزديك تريم همينطور نماز بايد با نهايت ايمان باشد اگر كسي در نماز بتواند تمركز خود،ايمان خود و عشق به خدا را شدت دهد ميتواند با تمركز بر هرچيزي انرا به دست اورد همچنين خود نماز داراي بركاتي است كه اگر با اين سه چيز باشد تمام خوبي ها را خود به خود به سمت شما جذب ميكند.
از ادمين سايت درخواست دارم ايشون با توجه به اطلاعات زيادي كه دارند در مورد اين رابطه هم تحقيق كنند و مقاله اراعه دهند.

 

اثبات قانون جذب در قرآن كريم (5 سوره)
اثبات قانون جذب در قرآن كريم
اثبات قانون جذب در قرآن كريم
اثبات قانون جذب توسط آيات قرآن كريم
اثبات قانون جذب در قرآن كريم به خيلي ها (مخصوصا به من ) كمك كرد تا درك بهترين از اين قانون داشته باشيم و همونطور كه در پست قانون جذب چيست در آيات قرآن صحبت هايي در مورد اين قانون عالي و كاربردي آمده است .

خب از اونجايي كه قانون جذب براي خيلي ها اثبات شده بود پس يكسري از محققين در قرآن سعي كردند نشانه هايي از اين قانون در قرآن كريم جمع آوري كنند

كه مرور متوجه شدند كه اصلا يكي از مهمترين پيغام هاي قرآن براي ما قانون جذب هست !

همونطور كه در توضيحات قانون جذب گفتيم يكي از مهمترين مواردي كه نشان دهنده حركت در مسير خواسته ها و استفاده ي صحيح از قانون است : احساس خوب هست

و در قرآنم يكي از مهمترين مسائلي گفته شده دوري از غمگيني و شاد و حال خوب داشتن است . در قرآن از كلمه "حزن" براي غم و حال بد استفاده شده است

اين ريشه در قرآن 42 بار و در 25 سوره تكرار شده است ، كه 35 بار اون رو بصورت نفي (منفي) اومده ، يعني 35 بار در قرآن گفته شده كه نبايد غمگين باشيد .

سوره يونس / آيه 62
أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
آگاه باش كه دوستان خدا نه ترسي دارند و نه غمگين ميشوند .
خب يكي از مواردي هم خيلي خيلي مهم هست اينه كه "يحزنون" فعل مضارع هست ، يعني كساني كه در تمام طول عمرشون غمگين نيستند اين فعل نشاندهنده يك استمرار و دائمي بودن هست

سوره بقره / آيه 38
قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا ۖ فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
گفتيم همگي از بهش فرود آييد پس چون از جانب من هدايتي براي شما آمد .آنان كه از هدايت من پيروي كنند هرگز بيمناك و اندوهگين نخواهند شد .
خب طبق اين آيه احساس شادي ارتباط داده شده به هدايت الله ، در واقع به اين معناست كه اگر ما احساس بدي داريم از خداوند پيروي نميكنيم و به پيغام هاي خدا گوش نميكنيم .

اما اگر رابطه ي خوبي با خدا داشته باشيم ، نتيجه ي اين رابطه احساس خوب هست .

سوره بقره / آيه 62
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
پاداش ايمان آوردگان،چه يهودي ، چه نصاري ، چه صابئين و هركسي كه به خدا و روز قيامت ايمان آورده باشه و كار خوب انجام داده باشه ، نزد پروردگار محفوظ هست و نه ترسي داره و نه غمي داره 
شايد شما هم ديده باشيد كه بعضي از مسلمون ها ميگن كه ما آدم هاي خوبي هستيم و به بهشت ميريم و ديگر دين ها به بهشت نميرن ، ولي اين آيه كاملا واضح داره اشاره ميكنه كه هيچ فرقي نميكنه چه ديني داشته باشه ، گفته شده هر كسي كه ايمان داشته باشه به خداوند و روز آخرت و دنياي پس از مرگ و كار خوب انجام بده ، پاداشش نزد خدا محفوظه و نه ترسي داره و نه غمي !

سوره آل عمران / آيه 153
إِذْ تُصْعِدُونَ وَلَا تَلْوُونَ عَلَى أَحَدٍ وَالرَّسُولُ يَدْعُوكُمْ فِي أُخْرَاكُمْ فَأَثَابَكُمْ غَمًّا بِغَمٍّ لِكَيْلَا تَحْزَنُوا عَلَى مَا فَاتَكُمْ وَلَا مَا أَصَابَكُمْ وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ
هنگامى را كه در حال گريز [از كوه] بالا مى ‏رفتيد و به هيچ كس توجه نميكرديد و پيامبر شما را از پشت‏ سرتان فرا مى‏ خواند پس [خداوند] به سزاى [اين بى‏ انضباطى] غمى بر غمتان [افزود] تا سرانجام بر آنچه از كف داده‏ ايد و براى آنچه به شما رسيده است اندوهگين نباشيد و خداوند از آنچه مى ‏كنيد آگاه است.
خب دقيقا در اين آيه هم گفته شده با اينكه اين اتفاق ناگوار براي شما افتاده اندوهگين نباش ! چرا كه اندوهگين باشيد همين چيزي رو هم كه داري از دست خواهي داد .

سوره آل عمران / آيه 176
وَلَا يَحْزُنْكَ الَّذِينَ يُسَارِعُونَ فِي الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئًا يُرِيدُ اللَّهُ أَلَّا يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ
و كسانى كه در كفر مى ‏كوشند تو را اندوهگين نسازند كه آنان هرگز به خدا هيچ زيانى نمى ‏رسانند خداوند مى‏ خواهد در آخرت براى آنان بهره‏ اى قرار ندهد و براى ايشان عذابى بزرگ است.
در اين آيه خداوند به زيبايي احساس ناراحتي و غم رو از پيامبر دفع ميكند ! چراكه خداوند ميداند احساس بد = اتفاقات بد

همونطور كه ديدين در اين بخش تعدادي از آيه رو كه نشاندهنده و اثبات قانون جذب در قرآن كريم بوده رو براي شما آوردم و آيه هاي بسيار بيشتري بود و من سعي كردم چند تا از اين آيه هارو براي شما بيارم كه جمع آروي اين آيه ها توسط استاد عزيز من انجام شده .

 

سلام دوست من در اين مقاله ميخوام در مورد اين صحبت كنم كه آيا قانون جذب در قرآن آمده است يا نه ؟

اين مقاله در تاريخ ۲۱ بهمن ماه به روز گرديده است.

آيا قانون جذب برايت رخ داده يا نه ؟
بزار برعكس به قضيه نگاه كنيم.

اين سناريو تصور كن

يك روز تصميم ميگيري كه ماشينتو عوض كني، يا شايد ميخواي گوشي جديد بخري.

از روزي كه تصميم ميگيري ماشين، گوشي، لباس يا … بخري از اون زمان به بعد توي شهر و اطرافت اونو خواستتو بيشتر ميبين

درسته؟

تقريبا در تمام سمينارهايم وقتي اين موضوع را پرسيدم همه دستشون رو بلند كردند تاييد.

اين يعني قانون جذب براي تو عمل كرده است.

تو به يك موضوعي توجه كردي و جهان اون موضوع در زندگي تو گسترش داده.

 

يا يك سناريو ديگه بررسي كنيم

تا حالا شده يك خواسته اي داشته باشي و همون موقع بهش برسي و بعد يك جمله معروف بگي

كاش يك چيز ديگه از خدا خواسته بودم.

 

قانون جذب در قرآن

خب وقتي اين اتفاقت در زندگي شما و همه رخ داده، نشون ميده قانون جذب وجود دارد

حالا اينكه چرا در مه جنبه ها اينقدر سريع رخ نميدهد در يك مقاله ديگه كامل در موردش صحبت ميكنم.

آيا قانون جذب در قرآن آمده است ؟
با توجه به اينكه قرآن يك كتاب آسماني و جامع و كامل است.

و به پيامبر اسلام نازل گرديده تا انسان را به راه خوب زندگي كردن را به انسان نشان دهد

و اينكه جلوتر در مورد وجود قانون جذب صحبت كرديم و ديديم كه براي تك تك ما لحظاتي رخ داده كه اين قانون درك كرديم.

حالا بايد بررسي كنيم كه آيا اين قانون در قرآن هم در موردش صحبت شده يا نه.

طبق قانون جذب زمانيكه شما هر احساسي داشته باشيد، اتقاقات و شرايطي را جذب ميكنيم كه آن احساس را بيشتر ببينيد.

يعني اگر حالتان بد باشد، نگران باشيد، بترسيد، احساس خوبي نداشته باشيد نمي توانيد اتفاقات خوبي را جذب كنيد. و اتفاقات و نتايج نگران كننده تري را خواهيد ديد.

و به ميزاني كه شما احساستون خوب باشه، حال دلتون خوب باشه، آرامش داشته باشيد.

قانون جذب اتفاقات و شرايط و آدم هاي خوبي را در مسير شما قرار مي دهد.

 

پس اگه ما ميخواهيم كه زندگي خبوي داشته باشيم، مسير درست زندگي كردن طي كنيم طبق قانون جذب بايد حالمون خوب باشه. نگران نباشيم

 

بيايد باهم اين موضوع را در قرآن بررسي كنيم.

مفهوم نگراني در قرآن
كلمه حُزن در قرآن به معناي اندوهگين و غمگين مي‌باشد.

اين كلمه ۴۲ بار و در ۲۵ سوره در قرآن آمده‌است،

كه از اين ۴۲ مرتبه ۳۵ بار با حرف «لا» يعني به صورت نفي آمده است.

ميخوايم با هم بررسي كنيم ببينيم كه قرآن در مورد نگراني، احساس بد و … چي گفته و بررسي كنيم كه نشانه هاي قانون جذب در قرآن چيست؟

آيه شماره ۱
أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿يونس ۶۲﴾

آگاه باشيد كه بر دوستان خدا نه بيمى است و نه آنان اندوهگين مى ‏شوند (۶۲)

 

اين آيه به اين موضوع اشاره مي‌كند كه افرادي كه با خداوند رابطه بسيار خوبي و قوي اي ايجاد كرده‌اند، نه ترسي دارند و نه غمي و هيچگاه اندوهگين نمي‌شوند.

اگر در آيه دقت كنيد متوجه خواهيد ميشيد كه فعل « يَحْزَنُونَ » يك فعل مضارع است به اين معنا كه افراد با ايمان در تمام لحظات ناراحت نيستند.

خداوند در اين آيه خيلي زيبا قانون فركانس را تاييد مي‌كند چرا كه ما هميشه در حال ارسال فركانس هستيم در همه حال.

و قانون جذب در قرآن اينطور بيان شده‌است كه:

افراد با ايمان، هميشه در حال ارسال فركانس مثبت هستند و هيچگاه غمگين نمي‌شوند.

قانون جذب در قرآن

آيه شماره ۲
قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿بقره ۳۸﴾

فرموديم جملگى از آن فرود آييد پس اگر از جانب من شما را هدايتى رسد آنان كه هدايتم را پيروى كنند بر ايشان بيمى نيست و غمگين نخواهند شد (۳۸)

اين آيه در مورد حضرت آدم و حوا صحيت مي‌كند و قانون جذب در قرآن به اين صورت توضيح داده شده‌است كه:

كساني كه هدايت خداوند را مي‌پذيرند، اندوهگين نمي‌شوند،

احساس آرامش دارند، در اين آيه هم به مفهوم فركانس اشاره شده است كه :

كساني كه در مسير هدايت قرار بگيرند،

در فركانس هدايت باشند هيچگاه و غم و اندوه و ترس را تجربه نمي‌كنند.

فركانس خداوند با فركانس غم و اندوه متفاوت است و نمي توان همزمان در دو مسير قرار گرفت.

آيه شماره ۳
وَلَا يَحْزُنْكَ الَّذِينَ يُسَارِعُونَ فِي الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئًا يُرِيدُ اللَّهُ أَلَّا يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الْآخِرَهِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿آل عمران ۱۷۶﴾

و مبادا آنان كه در كفر مي شتابند، تو را اندوهگين كنند، آنان هرگز به خدا هيچ زياني نمي رسانند، خدا مي خواهد [به سزاي كفرشان] هيچ بهره اي در آخرت براي آنان قرار ندهد، و براي آنان عذابي بزرگ است. (۱۷۶)

ميبينيم كه قانون جذب در قرآن در اين آيه اينطور مطرح شده‌است كه :

خداوند نمي‌خواهد پيامبر دچار احساس بد شود و به طور صريح به پيامبر گفته مي‌شود كه:

تو نبايد ناراحت شوي، تو نبايد اندوهگين شوي،

چرا كه اگر احساس بدي پيدا كني اتفاقات بدي برايت رخ مي‌دهد.

نتيجه رفتار آنهايي كه در كفر ميشتابند و باعث احساس بد ميشود عذاب دردناك است.

 

آيه شماره ۴
وَأَوْحَيْنَا إِلَى أُمِّ مُوسَى أَنْ أَرْضِعِيهِ فَإِذَا خِفْتِ عَلَيْهِ فَأَلْقِيهِ فِي الْيَمِّ وَلَا تَخَافِي وَلَا تَحْزَنِي إِنَّا رَادُّوهُ إِلَيْكِ وَجَاعِلُوهُ مِنَ الْمُرْسَلِينَ ﴿قصص ۷﴾

و به مادر موسي الهام كرديم كه او را شير بده، پس هنگامي كه [از سوي فرعونيان] بر او بترسي به دريايش انداز، و مترس و غمگين مباش كه ما حتماً او را به تو باز مي گردانيم، و او را از پيامبران قرار مي دهيم. (۷)

قطعا كار بسيار سخت و دشواري است كه فرزند شيرخوار خود را بر روي دريا رها كنيم،

اما نتيجه ايمان و توكل بر خداوند اينطور مي شود كه:

آن فرزند در خانواده فرعون بزرگ مي‌شود و ديگر خطري آن را تهديد نمي‌كند

و همچنين كه دوباره براي شيرخودن به سمت مادر واقعي خودش هدايت مي‌شود

و اين نتيجه غمگين نشدن است كه مطمئا در صورتيكه مادر حضرت موسي غمگين مي‌شد،

در اتفاقات بد و مشكلات ديگري را بر زندگي خود وارد مي‌كرد،

و اين كاملا با قانون جذب در يك راستا است، ايكه وظيفه شما اين است كه حالتان را خوب نگه داريد

خداوند اتقاقات و نتايج خوبو هم جهت با احساساتان را در مسيرتان قرار مي دهد.

آيه هاي ديگري با اين مفهوم آمده است كه غمگين نباشيد زيرا كه نتيچه غمگين بودن غمگيني بيشتر است.

اين آيات و آيه هاي زياد ديگيري در قرآن دقيقا نشان ميدهد كه قانون جذب در قرآن آمده است.

اينها آياتي بود از واژه نگراني و حزن كه كاملا ديديم كه در قرآن نمي گويد كه نگران باش، حالتو بد كن ، احساس خوبي نداشته باش بلكه در همه جا صحب از اين است كه نبايد بترسي و نگران شوي كه نتيجه اش اتفاقات خوبي نيست

قانون جذب در قرآن

قانون جذب در قرآن كريم
بياييد با هم مورد ديگه اي رو هم بررسي كنيم.

شكرگزاري در قرآن و قانون جذب بررسي كنيم.

طبق قانون جذب تمركز شما روي هر موضوعي باشد آن موضوع در زندگي شما گسترش پيدا ميكند.

بررسي كنيم ببنيم در قرآن به چه شكل اين موضوع گفته شده.

وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ ( سوره ابراهيم آيه ۷)

و هنگامي را كه پروردگارتان اعلام داشت: «اگر شكرگزاري كنيد، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود؛ و اگر ناسپاسي كنيد، مجازاتم شديد است! »

وقتي اين آيه را ميخوانيم دقيقا مبينيم كه صحبت يكي است، شكرگزاري كنيد تا بيشتر به شما داده شود.

 

قانون جذب در قرآن و روايات
امام صادق عليه السلام فرمودند:« إذا دَعَوتَ فَظُنَّ أنَّ حاجَتَكَ بالباب»

«وقتي چيزي مي‎خواهي و خواسته‎اي داري، پس اين‌گونه بپندار و تصور كن كه خواسته‎ي تو دمِ در است (اجابت شده است).»

اول بيايد چند مورد از قانون جذب بررسي كنيم و بعد با اين روايت مقايسه كنيم.

ما در قانون جذب مي گوييم كه زماني شما به خواسته هايتان مي رسيد كه عميقا باور داشته باشيد اين اتفاق رخ ميدهد، اگر نگران نشدنش باشيد، اگر احساس كنيد كه اين اتفاق رخ نمي دهد، خب قطعا برايتان اتفاق نخواهد افتاد.

كه امام صادق (ع) خيلي زيبا در اين صحبت مي فرماييد طوري بخواهيد كه گويا همين الان اتفاق افتاده است.

يا در موردي ديگر در قانون جذب اينطور ميگوييم كه خواسته هايتان را طوري تجسم كنيد كه گويا همين الان اونهارو داريد. و اين حس خوب ارتعاشي به جهان ارسال ميكند كه كمك مي كند سريعتر خواسته مان جذب شود.

و در اين صحبت از امام صادق (ع) خيلي واضح اين را ميبينيم كه اگر خواسته اي داريد طوري تصور كنيد كه گويا همين الان دم در است.

پس قانون جذب يك قانون ساختگي يا غربي نيست كه توسط عده اي در دنيا گفته شده باشد.

زمانيكه قرآن و روايات را بررسي ميكنيم ميبينيم كه تماما به اين موضوع اشاره دارد.

 

درخواست از شما:
لطفا اگر تجربه اي از قانون جذب داشته ايد در بخش نظرات ثبت كنيد.

با اين كار هم به خودتان يادآوري ميكيد و ايمانتان نسبت به اين قانون بيشتر ميشود

و هم كمك ميكنيد افراد بيشتري نسبت به اين قانون با ايمان تر شوند.

 https://fdbdfbdbfd.splashthat.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.